1.518.639 fotó  |  14.565 galéria  |  8.175 cikk

Magazin

Riport

2017-01-11  |  Vági Márton

Fogyni akarsz? Így csináld

Magyarországon az egyik legsúlyosabb egészségügyi probléma a kóros elhízás. A felnőtt lakosság 65%-a számít túlsúlyosnak, a diabétesz népbetegség lett, a magyar Európa legkövérebb nemzete. BMI indexel könnyen kiszámolható, hogy kiszámít túlsúlyosnak, vagy elhízottnak (igaz, ez nem minden esetben jó, például sportolóknál nem igen működik a BMI index), és bizony, ha a BMI index magasabb, mint 25, akkor már probléma van. 30 felett egyenesen krízis.

Tegyünk néhány alapvető dolgot tisztába. Bár - főleg - feminista körökben terjed az a rendkívül téves nézet, hogy „úgy fogadd el magad, amilyen vagy” „te kövéren is gyönyörű vagy” „a rohadt disznó férfiak miatt ne akarj fogyni” de ez mind-mind baromság. Egyrészt ott az első probléma: az elhízás kurvára egészségtelen. Másrészt egy túlsúlyos ember ritkán érzi jól magát a bőrébe, többségük egy idő után simán depressziós lesz. Harmadrészt tényleg ne mások miatt akarj lefogyni, hanem a saját egészséged és önbecsülésed miatt.

Van egy fogalom, ami teljesen beleivódott a közbeszédbe, de irdatlan nagy baromság. Fogyókúra. 5 perces, 10 napos, 90 napos, 5753 napos és a társai. Van belőlük ezer fajta, mindegyiktől garantáltan lefogysz 34 másodperc alatt 76 kilót. Amit aztán amint abba hagyod a „kúrát” vissza is hízod. Ez az egész nem úgy működik, hogy 30 napig koplalsz, és utána majd király lesz minden. Vagy megpróbálsz lehető legegészségesebben élni (ebbe nem tartozik bele a koplalás) egész életedben, vagy örökké harcolhatsz a kilókkal és a narancsbőrrel. Az, hogy milyen táplálék számít egészségesnek (teljes kiőrlésű gabona, zöldségek, gyümölcs, fehérhúsok, hal stb) és mi nem (sertéshús, fehérkenyér, édességek stb) nem írnám le külön. Egyrészt egyszer már megtettem, másrészt három kattintás a neten, és bőven-bőven fogsz róla találni anyagot. Az egyszerűen nem működik, hogy pár napig koplalunk. Felejtsd el, egyszer és mindörökre. Azzal csak annyit érünk el, hogy egy: rohadt éhesek leszünk, kettő: a következő étkezésnél a szervezet tanulva az előző koplalási fázisból a lehető legtöbb tápanyagot fogja elraktározni, méghozzá zsírként. Ahhoz, hogy fogyni tudj, egyáltalán nem kell éhezned. A legjobb az, ha naponta ötször(!) eszel, de egyszerre csak keveset. Éppen annyit, hogy jól lakj.

A másik sarkalatos pont a sportolás. Anélkül nem fog menni. Ahogy már írtam: hetente minimum háromszor, harminc percet sportolj. Ez egyáltalán nem sok. Ezek mellett is rásegíthetsz a zsírégetésre például L-Karnitin szedésével.

Szóval felejtsük el a fogyókúra kifejezést, és inkább használjuk az életmódot. Leszűkítve van egészséges, és egészségtelen életmód. Előbbivel előbb-utóbb le fogjuk adni a plusz kilókat, csak akarni kell. Ehhez persze az kell, hogy ne a kifogásokat keresd, hanem neki állj normálisan táplálkozni és sportolni. Szurkolunk, hajrá! 

Szólj hozzá

Partyzoo a Facebook-on